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Ayuda server local

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Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Miér 23 Mar 2011 - 2:24

Buenas. Intentado crear un sphere en local me da el siguiente/s fallo al ejecutar el spheresvr.exe:

- Error al iniciar la aplicación porque no se encontró MSVCR100.dll. La reinstalación de la aplicación puede solucionar el problema.

- Error al iniciar la aplicación porque no se encontró MSVCP100.dll. La reinstalación de la aplicación puede solucionar el problema.

El caso es que la semana pasada el servidor no me daba fallos al arrancarlo. Pero formatee y copie la carpeta del sphere unicamente. Hoy he copiado esa carpeta al escritorio, he dado al spheresvr.exe y me salen estos fallos.

Gracias de antemano. Un saludo.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Miér 23 Mar 2011 - 3:20

Errores dll solucionados me faltaba descargarme el pack de dll's.

Ahora al intentar crear un char, me da este error: https://redcdn.net/ihimizer/i/errortf.jpg/

A ver si alguien pudiese ayudarme. Gracias.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Lethal el Miér 23 Mar 2011 - 4:36

No veo muy bien la imagen, aun asi a simple vista veo que no te cargan los scripts :s.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Mr.H el Miér 23 Mar 2011 - 5:03

Descargaste la carpeta script ??? la pusiste dentro de la carpeta de sphere server ???
La carpeta del sphere server la tenes en el mismo disco (C por defaul) que el UO ???

Danos mas informacion, QUIERO MAS INFORMACION (?) xD
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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Jue 24 Mar 2011 - 0:39

La carpeta del sphere la tengo en: C:\Documents and Settings\Admin\Escritorio (Vamos en el escritorio)

y el uo esta en la carpeta: C:\Archivos de Programas\Electronics Arts\Ultima Online Stygian Abyss Classic.

Eso por un lado, por otro lado, la carpeta Sphere (que es donde tengo metido el sphere) contiene:

Carpetas: accounts, logs, scripts, save
y dentro de cada una:
accounts-> sphereacct, sphereaccu, sphereb01a, sphereb100a
logs-> (los logs)
scripts-> carpeta web, spherestatusbase.html, sphere_maps_points0, spheretables
save-> sphereb100c, sphereb100d, sphereb100m, sphereb100w, spherechar, spherechars, spheredata, spheremultis, spherestatics, sphereworld


Si necesitais alguna información más no dudeis en pedirmela a ver si conseguimos solucionar el error :S Muchas gracias
Pongo otra vez la imagen redimensionada por si se ve mejor y puede ayudar: https://redcdn.net/ihimizer/i/error2dh.jpg/
https://redcdn.net/ihimizer/img222/5887/error2dh.jpg

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Admin OuPMaN el Jue 24 Mar 2011 - 0:56

Como es lógico, si estas usando Stygian Abyss estás usando un sphere creado automáticamente del código que usan los que lo programan en la web y muchas veces no son estables. Probablemente ese sea el error.

No tienes porqué actualizar el paquete de scripts si el error es del Sphere.

No estoy seguro de si es lo que yo digo el error. Así que si te gusta la build de Sphere que tienes ponla en otro directorio antes de probar esto.

Saludos,
David.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Jue 24 Mar 2011 - 1:13

He probado colocando la carpeta del sphere en la misma carpeta que el UO y nada. Luego segun me comentas OupMaN tengo que usar el Mondai's Legacy por ejemplo? u otro en concreto?

Gracias por la respuesta

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Lethal el Jue 24 Mar 2011 - 1:27

Cuando puedas subí el .ini asi lo vemos.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Admin OuPMaN el Jue 24 Mar 2011 - 1:36

No me refiero a eso. CREO que has descargado una versión de Sphere que es inestable, por lo que para probar descargate una prerelease de Sphere y cambia los archivos haber si por casualidad te funciona. Si quieres guardate una copia de los archivos que tenías antes. Cambia sólo los que vienen en el paquete, los demás no los quites. Aquí tienes el enlace:

Última PRERELEASE SphereSrv (2009)

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Jue 24 Mar 2011 - 15:50

Probando con la versión que me has dejado me da un error en el archivo sphere_maps_points0. Dejo el contenido de este por si sirve de algo:

[STARTS] // new client
Yew
The Sturdy Bow
567,978,0,0
Minoc
The Barnacle Tavern
2477,407,15,0
Britain
Sweet Dreams Inn
1496,1629,10,0
Moonglow
The Scholars Inn
4404,1169,0,0
Trinsic
The Traveller's Inn
1844,2745,0,0
Magincia
The Great Horns Tavern
3738,2223,20,0
Jhelom
The Morning Star Inn
1378,3817,0,0
Skara Brae
The Falconers Inn
594,2227,0,0
Vesper
The Ironwood Inn
2771,977,0,0

[MoonGates]
1336,1997,5,0=mg_britain
1499,3771,5,0=mg_jhelom
771,752,5,0=mg_yew
2701,692,5,0=mg_vesper
1828,2948,-20,0=mg_trinsic
643,2067,5,0=mg_skara
3563,2139,34,0=mg_magincia
4467,1283,5,0=mg_moonglow

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Admin OuPMaN el Jue 24 Mar 2011 - 17:48

¿Podrías mandarnos una foto del error?

Pon el sphere.ini que tenías antes a ser posible.

Gracias.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Jue 24 Mar 2011 - 17:58

Este es el error del sphere que me dijiste: https://redcdn.net/ihimizer/i/error3nl.jpg/

Y este es el sphere.ini que tenía de antes:

Código:
//****************************************************************************
// SPHERE by : Menasoft 1997-2003
// www.sphereserver.com
// All SPHERE script files and formats are copyright Menasoft & Partners.
// This file may be freely edited for personal use, but may not be distributed
// in whole or in part, in any format without express written permission from
// Menasoft & Partners.  All donations and contributions
// become the property of Menasoft & Partners.
//****************************************************************************

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// General Information
///////////////////////////////////////////////////////////////

[SPHERE]
AGREE=1
// Name of your Sphere shard
ServName=MyShard
// The IP of your server, this will be 127.0.0.1 almost always
ServIP=127.0.0.1
// The port of your server, this is 2593 by default
ServPort=2593

// Admin's contact email
AdminEmail=me@my.email.com
// Web page for this server
URL=www.myshard.com
// GMT offset, from -12 to +12 [London=0, EST=5, etc]
TimeZone=0

// Official staff language
Lang=English
// Start this as a system service on Win2000, XP, NT
NTService=0

// MySql configuration.
//MYSQL=0
//MySqlHost=
//MySqlUser=
//MySqlPassword=
//MySqlDatabase=

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// File Locations
///////////////////////////////////////////////////////////////
// Directory where spheretables.scp is located, from there we will
// load any additional scripts
ScpFiles=scripts/

// Where your sphereworld.scp and spherechars.scp are located
WorldSave=save/

// Where your sphereaccu.scp and sphereacct.scp is located
AcctFiles=accounts/

// Where your UO installation is located. This need: map0.mul, statics0.mul,
//  staidx0.mul, multi.mul, multi.idx, hues.mul, tiledata.mul.
// Optional files: verdata.mul, mapX.mul/staticsX.mul/staidxX.mul for higher
//  maps support (Malas, etc).
//
// Note that if not set, sphere will scan windows registry to auto-detect it
MulFiles=C:\Archivos de programa\Electronic Arts\Ultima Online Stygian Abyss Classic/

// Where your log files will be saved by sphere
Log=logs/

// To activate ML-sized map #0 uncomment the next line (don't forget to uncomment
// sphere_map0_ml.scp and sphere_map_points0_ml.scp in spheretables.scp if you want
// to use the default areas)
//Map0=7168,4096,-1,-1

// To activate ML-sized map #1 uncomment the next line
//Map1=7168,4096,-1,-1

// To enable the use of MapDif*.mul and StaDif*.mul files, set this to 1.
UseMapDiffs=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// World Save Information
///////////////////////////////////////////////////////////////
// How often for Sphere to save your world (minutes)
SavePeriod=20

// How many backup levels to keep. Each level means 7 backups done for it.
// So, 10*7 = 70 backup saves will be storied.
BackupLevels=10

// On would save in the background quietly over a longer period of time, and not interrupt the game
// Off would notify "World save has been initiated" and save faster, but pause the game momentarily
SaveBackground=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Account Management
///////////////////////////////////////////////////////////////
//Code for servers account application process
//  0=Closed,      // Closed. Not accepting more.
//  2=Free,        // Anyone can just log in and create a full account.
//  3=GuestAuto,    // You get to be a guest and are automatically sent email with u're new password.
//  4=GuestTrial,  // You get to be a guest til u're accepted for full by an Admin.
//  6=Unspecified,  // Not specified.
// To enable auto account you must set this to 2
AccApp=2

// Store password hashed with MD5
Md5Passwords=1

// local ip is assumed to be the admin
LocalIPAdmin=1

// Default number of chars allowed per account (maximum value is 7)
MaxCharsPerAccount=5

// Min time for a char to exist before delete allowed (in seconds)
MinCharDeleteTime=3*24*60

// Max number of Guest accounts allowed
GuestsMax=2

// Max login tries for account before a temporary ban (0 is disabled)
MaxAccountLoginTries=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Client Management
///////////////////////////////////////////////////////////////
// What client protocol version used
// Comment out the ClientVersion line to allow any client that is supported.
//ClientVersion=2.0.3

// Set this to 0 to allow login to encrypted clients
UseCrypt=1

// Set this to 1 to allow login to unencrypted clients
UseNoCrypt=0

// Maximum total open connections to server
ClientMax=256

// Maximum open connections to server per IP
ClientMaxIP=16

// Maximum total (not-in-game) connections to server
ConnectingMax=32

// Maximum total simultaneous (not-in-game) connections to server per IP
ConnectingMaxIp=8

// How long logged out clients linger in seconds
ClientLinger=15

// Walk limiting code: buffer size (in tenths of second)
WalkBuffer=75

// Walk limiting code: regen speed (%)
WalkRegen=25

// Only commands issued by this plevel and higher will be logged
CommandLog=0

// Set to 1 to enable logging of commands issued via telnet
TelnetLog=1

// Prefix for ingame commands
CommandPrefix=.

// Function to call if client is executing a command to override the default.
//CommandTrigger=f_oncommand

// Use the built in http server
// 0 - disable http server and webpage generation
// 1 - disable http server and enable webpage generation
// 2 - enable http server and webpage generation (default)
UseHttp=2

// Use the OSI AuthID to avoid possible hijack to game server.
UseAuthID=0

// Default setting for all accounts specifying default resdisp.
//AutoResDisp=1

// Default setting for new accounts specifying default priv level
//AutoPrivFlags=010

// How often send my hits updates to visible clients (in seconds)
//HitsUpdateRate=1

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Game Mechanics
///////////////////////////////////////////////////////////////

// Maximum distance to hear char whispering
//DistanceWhisper=3

// Maximum distance to hear char talking
//DistanceTalk=18

// Maximum distance to hear char yelling
//DistanceYell=31

// Do not allow entering under roof being on horse?
MountHeight=0

// Archery does not work if too close (0 = not checked)
ArcheryMinDist=2

// Maximum Distance for Archery
ArcheryMaxDist=15

// Speed scale factor for weapons
SpeedScaleFactor=15000

// This is the percent of max weight at which stamina is lost half the time
// (200 = no effect)
StaminaLossAtWeight=150

// Weight penalty for running +N% of max carry weight (0 = no effect)
RunningPenalty=50

// Show people joining/leaving the server. 0 disables, 2 enables staff only.
ArriveDepartMsg=1

// Are house and boat keys newbied automatically
AutoNewbieKeys=1

// Maximum number of items allowed in bank
BankMaxItems=1000

// Maximum weight in stones allowed in bank
BankMaxWeight=1000

// If 1 vendors will take gold only from backpack
PayFromPackOnly=0

// Disable weather effects?
NoWeather=1

// Default light level in dungeons
DungeonLight=27

// Day light level 0-30
LightDay=0

// Night light level 0-30
LightNight=25

// Allow manual sector light override?
//AllowLightOverride=1

// Wool Regen Time (in minutes)
WoolGrowthTime=30

// Suppress player speech with 75% of capital letters
SuppressCapitals=0

// Extra combat flags to control the fight (default:0, 0.55i compatible)
// COMBAT_NODIRCHANGE              00001 // Not rotate player when fighting (like was in 0.51a)
// COMBAT_FACECOMBAT              00002 // Allow faced combat only (recommended)
// COMBAT_PREHIT                  00004 // allow prehit for close combat. first hit is instant (delay 0.1sec)
// COMBAT_USE_RESISTANCE          00008 // use character props RES* against oldfashioned damage types
// COMBAT_SPECIALDAMAGE            00010 // use character tags TAG.*DAMAGE to apply additional damage
// COMBAT_DCLICKSELF_UNMOUNTS      00020 // unmount horse when dclicking self while in warmode
// COMBAT_ALLOWHITFROMSHIP        00040 // Allow attacking opponents from ships
// COMBAT_OSIDAMAGEMOD            00080 // modify weapon damage OSI-style (taking anatomy, tactics, lumberjacking into account)
// COMBAT_ARCHERYCANMOVE          00100 // firing bow while moving
// COMBAT_STAYINRANGE              00200 // abort attack swing when out of range instead of waiting to come back in range
//
// COMBAT_STACKARMOR              01000 // If a region is covered by more than one armor part, all AR will count
// COMBAT_TARGETTEDHIT            02000 // Allows setting of preferred hit area by TAG.HITPREFERENCE
//CombatFlags=0

// Extra magic flags to control magic/magery behaviour (default:0, 0.55i compatible)
// MAGICF_NODIRCHANGE        = 0x0000001 // Not rotate player when casting/targeting
// MAGICF_PRECAST            = 0x0000002 // Precasting (cast spell before target prompt)
// MAGICF_IGNOREAR          = 0x0000004 // Magic damage ignore ar
// MAGICF_CANHARMSELF        = 0x0000008 // Magic can do damage on self
// MAGICF_STACKSTATS        = 0x0000010 // Different stat spells don't cancel each other out
// MAGICF_FREEZEONCAST      = 0x0000020 // No movement whilst casting
// MAGICF_SUMMONWALKCHECK    = 0x0000040 // Summoned creatures should be able to walk on the target location (e.g. water creatures to be summoned on water)
// MAGICF_NOFIELDSOVERWALLS  = 0x0000080 // Field spells cannot cross over blocking objects
//MagicFlags=0

// Length of time (in seconds) for a player to choose a target when casting (0 = no timeout)
SpellTimeout=0

// Zero point for sextant coordinates counting
//ZeroPoint=1323,1624,0

// How far from land i can be to take off a ship
//MaxShipPlankTeleport=18

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// NPC/Item/Player Management
///////////////////////////////////////////////////////////////
// Distance in tiles before an NPC that's wandered too far from it's home will teleport back
LostNPCTeleport=50

// Whether PCs get a resurrection robe when they get resurrected.
NoResRobe=0

// Time for a NPC corpse to decay mins
CorpseNPCDecay=10

// Time for a player corpse to decay mins
CorpsePlayerDecay=15

// Base decay time in minutes for items
DecayTimer=30

// Put [NPC] tags over chars
CharTags=0

// Flip dropped items
FlipDroppedItems=0

// Set to 1 to allow players to take equipment from their pets' paperdoll
CanUndressPets=1

// Monsters run when scared of death
MonsterFear=0

// Monsters may fight each other
MonsterFight=0

// Percent setting of the all NPC move rate, default 100
MoveRate=100

// Do players receive sounds
GenericSounds=1

// Max number of items to sell to one person at once
VendorMaxSell=255

// Max level npc trainers can go
NPCTrainMax=300

// Percent of own ability npcs can train to
NPCTrainPercent=30

// NPC will not be addressed as "Lord" or such if this is set
// NPCNoFameTitle=0

// Max level of skill trainable on dummies, archery butte ecc..
SkillPracticeMax=300

// Max skill player's will start with on skills they haven't chosen during
// character creation
MaxBaseSkill=200

// If set to 0, the MaxBaseSkill will only apply to skills that the client
// can see in their menu (based on Feature* settings, ResDisp and Client
// Version). If this is set to 1 then players to start with all the skills
// that have been defined.
InitHiddenSkills=0

// Time in seconds for hitpoint regeneration
Regen0=40

// Time in seconds for mana regeneration
Regen1=20

// Time in seconds for stamina regeneration
Regen2=10

// Time in minutes for food regeneration
// 1*60*24 = 1 day of real life time
Regen3=1*60*24

// Speech block associated to players
SpeechSelf=spk_player

// Speech block associated to pets
SpeechPet=spk_pet

//Events related to all NPCs
//EventsPet=your_event

//Events related to all players
//EventsPlayer=your_event

//Events related to all regions
//EventsRegion=your_event

// When player skills/stats goes this times more than skillclass allowed, drop
// them to skillclass level. Setting this to 0 disables the action.
OverSkillMultiply=2

// NPC AI settings
// NPC_AI_PATH                  0001    NPC pathfinding
// NPC_AI_FOOD                  0002    NPC food search (objects + grass)
// NPC_AI_EXTRA                0004    NPC magics, etc
// NPC_AI_ALWAYSINT            0008    Always be as smart as possible with pathfinding
// NPC_AI_INTFOOD              0010    NPC food search (more intelligent and trusworthy)
// NPC_AI_COMBAT                0040    Look for friends in combat
// NPC_AI_VEND_TIME            0080    vendors closing their shops at nighttime
// NPC_AI_LOOTING              0100    loot corpses an the way
// NPC_AI_MOVEOBSTACLES        0200    if moveable items block my way, try to move them
//NPCAI=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Crime/Murder/Karma/Fame/Guard Settings
///////////////////////////////////////////////////////////////
// Lowest karma level a character can achieve
MinKarma=-10000

// Highest karma level a character can achieve
MaxKarma=10000

// Highest fame level a character can achieve
MaxFame=10000

// Karma when player goes from good to neutral (from -10000 to 10000)
PlayerNeutral=-2000

// Karma when player goes from neutral to evil (from -10000 to 10000)
PlayerEvil=-8000

// How many minutes are criminals flagged for
CriminalTimer=3

// Times a player can snoop before becoming a criminal
SnoopCriminal=20

// Seconds time to decay a murder count (default 8*60*60 is 8 hours)
MurderDecayTime=8*60*60

// Amount of murders before we get title
MurderMinCount=1

// Looting or carving a blue player is a crime
LootingIsaCrime=1

// Flag players criminal for helping criminals?
HelpingCriminalsIsaCrime=1

// How long do guards linger about in minutes
GuardLinger=3

// Will guards kill instantly or follow normal combat rules
GuardsInstantKill=1

// Limits the MAXHITS/MAXMANA/MAXSTAM changes
// STAT_FLAG_NORMAL    0x00 // MAX* status allowed (default)
// STAT_FLAG_DENYMAX    0x01 // MAX* denied
// STAT_FLAG_DENYMAXP  0x02 //            .. for players
// STAT_FLAG_DENYMAXN  0x04 //            .. for npcs
StatsFlags=0

// Uses the new LoS algorithm
// ADVANCEDLOS_DISABLED  0x00 // Disabled, use the old method
// ADVANCEDLOS_PLAYER    0x01 // Enabled only for players
// ADVANCEDLOS_NPC        0x02 // Enabled only for NPCs
AdvancedLos=0

// Default color settings for characters (name, speech)
//ColorNotoGood=063      // blue
//ColorNotoGuildSame=044  // green (ally)
//ColorNotoCriminal=03b2  // grey (criminal)
//ColorNotoNeutral=03b2  // grey (can be attacked)
//ColorNotoEvil=026      // red
//ColorNotoGuildWar=02b  // orange (enemy guild)
//ColorNotoDefault=03b2  // grey (if not any other)

// Which notoriety flags do pets inherit from their masters? (default 0)
// Set flags to indicate which notoriety statuses a pet can inherit from its owner.
//  NotoGood      = 0x01  // blue
//  NotoGuildSame = 0x02  // green (ally)
//  NotoNeutral  = 0x04  // grey (can be attacked)
//  NotoCriminal  = 0x08  // grey (criminal)
//  NotoGuildWar  = 0x10  // orange (enemy guild)
//  NotoEvil      = 0x20  // red
// e.g. "03a" will show pets as criminal/warring/evil/allied when their master has
//      one of these statuses, regardless of the pet's true notoriety.
PetsInheritNotoriety=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Server Mechanics
///////////////////////////////////////////////////////////////
// Experimental flags
// Flags for options that affect server behaviour and which might affect compatibility
// See the revisions.txt file for more details on this
// EF_DiagonalWalkCheck        = 00000001
// EF_New_Triggers              = 00000008
// EF_Intrinsic_Locals          = 00000020
// EF_Item_Strict_Comparison    = 00000040
// EF_NewPositionChecks        = 00000080 // Do not set while server is running !!!
// EF_WalkCheck                = 00000100
// EF_AllowTelnetPacketFilter  = 00000200 // Enables packet filtering for telnet connections as well
// EF_Script_Profiler          = 00000400
// EF_Size_Optimise            = 00000800
// EF_Minimize_Triggers        = 00001000 // Minimize trigger calls (use only 0.51 triggers)
// EF_DamageTools              = 00002000 // damage tools (and fire @damage on them) while mining or lumberjacking
// EF_PetSlots         = 00004000 // INCOMPLETE YET! DO NOT USE until this warning is removed!
// EF_UsePingServer            = 00008000 // Enable the experimental Ping Server (for showing pings on the server list, uses UDP port 12000)
// EF_NPCAct_Triggers          = 00010000 // Enable @NPCSpecialAction and @NPCAction triggers (mutual exclusive with EF_Minimize_Triggers)
// EF_FixCanSeeInClosedConts    = 00020000 // Change CANSEE to return 0 for items inside containers that a client hasn't opened
// EF_NetworkOutThread          = 00800000 // Send network data in a separate thread
// EF_Specific                  = 01000000 // Specific behaviour, not completly tested
Experimental=00000

// Option flags
// Flags for options that affect server behaviour but not compatibility
// See the revisions.txt file for more details on this
// OF_Command_Sysmsgs          = 00000008 //Shows status of hearall, allshow, allmove... commands after toggling them
// OF_OSIMultiSight            = 00000020
// OF_Items_AutoName            = 00000040
// OF_FileCommands              = 00000080
// OF_NoItemNaming              = 00000100
// OF_NoHouseMuteSpeech        = 00000200
// OF_Flood_Protection          = 00001000
// OF_Buffs                    = 00002000
// OF_NoPrefix                  = 00004000 // Add prefix "A" and "An" to itemnames or not
// OF_DyeType                  = 00008000 // if set allows using i_dye on all t_dye_vat instead of only i_dye_tub
// OF_DrinkIsFood              = 00010000 // type T_DRINK will increase FOOD lvl like T_FOOD
// OF_Specific                  = 01000000 // Specific behaviour, not completly tested
OptionFlags=08|0200

// FeatureT2A, used to control T2A expansion features ( default 03 )
// FEATURE_T2A_UPDATE          01 // Monster and Lost lands
// FEATURE_T2A_CHAT            02 // In game chat
FeatureT2A = 03

// FeatureLBR, used to control LBR expansion features ( default 0 )
// FEATURE_LBR_UPDATE          01 // Lbr Monsters
// FEATURE_LBR_SOUND            02 // MP3 instead of MIDI
FeatureLBR = 0

// FeatureAOS, used to control AOS expansion features ( default 0 )
// FEATURE_AOS_UPDATE_A        01 // AOS Monsters, Map
// FEATURE_AOS_UPDATE_B        02 // Tooltip, Fightbook, Necro/paladin on creation, Single/Six char selection screen, Skills, Newer spellbook support
// FEATURE_AOS_POPUP            04 // PopUp Menus
// FEATURE_AOS_DAMAGE          08
FeatureAOS = 0

// FeatureSE, used to control SE expansion features ( default 0 )
// FEATURE_SE_UPDATE            01 // Basic SE features
// FEATURE_SE_NINJASAM          02 // Ninja and Samurai
FeatureSE = 0

// FeatureML, used to control ML expansion features ( default 0 )
// FEATURE_ML_UPDATE            01 // Basic ML features
// FEATURE_ML_NINTHAGE          02 // Unlocks ninth age house designer items
FeatureML = 0

// FeatureKR, used to control KR expansion features ( default 0 ) (still not complete but usable)
// FEATURE_KR_UPDATE_A          01 // Basic KR features
// FEATURE_KR_UPDATE_B          02 // Basic KR features
FeatureKR = 0

// FeatureSA, used to control SA expansion features ( default 0 )
// FEATURE_SA_UPDATE            01 // Unlocks gargoyle character creation and housing items
// FEATURE_SA_MOVEMENT          02 // Activates new movement packets (not good)
FeatureSA = 0

// In game effects to turn on and off
// Messages echoed to the server console while in debug mode
// DEBUGF_NPC_EMOTE    = 00001
// DEBUGF_ADVANCE_STATS = 00002
// DEBUGF_WALKCODES    = 00080 // try the new walk code checking stuff
// DEBUGF_EXP          = 00200 // experience gain/loss
// DEBUGF_LEVEL        = 00400 // experience level changes
// DEBUGF_SCRIPTS      = 00800 // debug flag for scripts
// DEBUGF_LOS          = 01000 // debug flag for AdvancedLOS
// DEBUGF_WALK          = 02000 // debug flag for new walking check stuff
//DebugFlags=00

// Allow rapid Buy/Sell through Buy/Sell agent
AllowBuySellAgent=0

// Console Hears all that is said on the server
HearAll=1

// Secure mode attempts to ignore errors, protect from accidently shutdowns
Secure=1

// Value from 1 to 32, set sectors inactive when unused to conserve resources
SectorSleep=10

// Always force a full garbage collection on save
ForceGarbageCollect=1

// Time before restarting when server appears hung (in seconds)
FreezeRestartTime=60

// Length of the game world minute in real world in seconds
GameMinuteLength=60

// Bit Mask of the subjects you want to log when logging is on
// LOGM_ACCOUNTS      000080 // account login/operations
// LOGM_INIT          000100 // start up messages
// LOGM_SAVE          000200 // world save
// LOGM_CLIENTS_LOG    000400 // all clients as they log in and out
// LOGM_GM_PAGE        000800 // player gm pages
// LOGM_PLAYER_SPEAK  001000 // all that the players say
// LOGM_GM_CMDS        002000 // all gm commands
// LOGM_CHEAT          004000 // possible cheat attempts
// LOGM_KILLS          008000 // player combat results
// LOGM_HTTP          010000 // http protocol operations
//  01fff0 log everything
LogMask=01fff0

// Amount of time to keep map data cached in sec
MapCacheTime=120

// Max NPC chars for a sector to prevent lag
MaxComplexity=32

// Amount of items in one tile so start showing "too many items here"
MaxItemComplexity=25

// Amount of items in one sector to start showing "x items too complex"
MaxSectorComplexity=1024

// Limit the number of cycles the while/for loop can proceed. Setting this to
// zero disables the limitation
MaxLoopTimes=0

// Amount of minutes to call f_onserver_timer (0 disables this, default)
TimerCall=0

// Should sphere record the time it takes to do actions like treating npcs, scripts, clients and such?
// Can be viewed by right clicking the mouse on sphere screen.
Profile=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Magic/Effects Settings
///////////////////////////////////////////////////////////////

// Allow casting while equipped
EquippedCast=1

// Words of power for player using magic
WOPPlayer=1

// Words of power for staff using magic
WOPStaff=0

// Words of power font
//WOPFont=3

// Words of power color
//WOPColor=03B2

// Reagents lost if magic fails
ReagentLossFail=0

// Magic requires reagents
ReagentsRequired=0

// What % of hitpoints players will resurrect with. Note, that if you set this
// too low, people with little STR will have problems resurrecting.
HitPointPercentOnRez=33

// How many % of hits will the character loose when starving. 0 disables
//HitsHungerLoss=0

// Amount of skill of lock picking needed to unlock a magically locked door
MagicUnlockDoor=900

// Teleport effect for GMs and players. Setting 0 disables the effect
TeleportEffectNPC=0372a
TeleportEffectPlayers=0372a
TeleportEffectStaff=03709
TeleportSoundNPC=01fe
TeleportSoundPlayers=01fe
TeleportSoundStaff=01f3

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Experience and Level system
///////////////////////////////////////////////////////////////

// Enable experience system
//ExperienceSystem=0

// Experience system settings:
//  0001    gain experience in combat
//  0002    gain experience in crafts
//  0004    allow experience to go down
//  0008    limit experience decrease by a range witheen a current level
//  0010    auto-init EXP/LEVEL for NPCs if not set in @Create
//  0020    allow trigger @ExpChange
//  0040    allow trigger @ExpLevelChange
//ExperienceMode=0

// If combat experience gain is allowed, use these percents for gaining exp in
// Player versus Monster and Player versus Player combats. Value 0 disables gain.
//ExperienceKoefPVM=100
//ExperienceKoefPVP=100

// Enable levels system (as a part of experience system)
//LevelSystem=0

// Level system settings:
//  linear = 0  (each NextLevelAt exp will give a level up)
//  double = 1  (you need (NextLevelAt * (level+1)) to get a level up)
//LevelMode=1

// Amount of experience to raise to the next level
//LevelNextAt=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Network Behaviour
///////////////////////////////////////////////////////////////
// WARNING: These are advanced settings that should not normally be changed
//          from the recommended default values!

// Disconnect inactive socket in x min
DeadSocketTime=5

// Maximum number of packets to send per tick
MaxPacketsPerTick=25

// Number of connections a client can make before being blocked
MaxPings=15

// Maximum number of packets before lowering packet priorities (0 for no limit)
MaxQueueSize=50

// Maximum number of bytes to send per tick (also governs maximum size of outgoing packets)
MaxSizePerTick=12000

// Time to remember previous connection history (seconds)
NetTTL=300

// Use asynchronous data sends (changing this setting at runtime may produce unexpected behaviour)
//  0 = Off
//  1 = On
//  2 = On for 4.0.0+ game clients only
UseAsyncNetwork=1

// Prioritise outgoing packets (provides a smoother experience in crowded areas)
UsePacketPriority=0

// Enables an additional buffer for outgoing data.
UseExtraBuffer=1

// Tooltip modes
//  0 = Always send full tooltip
//  1 = Wait for client to request full tooltip
TooltipMode=0

// Time to cache tooltip data for (seconds)
TooltipCache=30

// Automatically invalidate and resend tooltips when:
//  0001    item or character name changes
//  0002    item amount changes
//  0004    container weight changes
//  0008    weapon or armor durability changes
//  0010    weapon poison charge changes
//  0020    wand charge changes
//  0040    spell added to spellbook
AutoTooltipResend=07f

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// External Program Support
///////////////////////////////////////////////////////////////

// TNG
// on Linux do sth like "/srv/www/"
// on Windows do sth. like "C:\foo\bar\"
StripPath=scripts\web\

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Webpage Settings
///////////////////////////////////////////////////////////////

// Note, that you can catch error codes by creating sphere404.htm and so on
// for all HTTP error codes sphere support.

[WEBPAGE 1]
// Determines what html file is used as base for the status page
WebPageSrc=scripts/web/spherestatusbase.html
// Determines where the status page is saved
WebPageFile=scripts/web/status.html
// In seconds, how often the status file is updated
WebPageUpdate=60
// Required PLevel to view this page (0 = anyone, 6 = admins only)
PLevel=0

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Abuse Control
///////////////////////////////////////////////////////////////

// Block these ips from the server
// 255 is a wildcard, so 255.255.255.255 disables anyone connecting.
[BlockIP]
http://123.34.45.56
http://123.45.56.78

///////////////////////////////////////////////////////////////
//////// Connection Information
///////////////////////////////////////////////////////////////

//First line should be the name of your shard (this is what people see when they connect)
//Second line should be the IP of your shard (this is almost always 127.0.0.1)
//Third line should be the port of your shard (this should be whatever ServPort is set to)

//Uncomment next 3 lines below this if you have a router
//First line should be a name different than your shard name above this
//Second line should be your real/external IP (www.whatismyip.com)
//Third line should be the shard port (this should be whatever ServPort is set to)
[SERVERS]
MyShard
127.0.0.1
2593

//External
http://my.ip.goes.here
//2593

[EOF]

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Admin OuPMaN el Jue 24 Mar 2011 - 18:33

El problema ahora parece ser que sólo te lee 1 script. ¿Tienes todas las script puestas?

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Jue 24 Mar 2011 - 18:39

mmm nose, más arriba puse lo que tenía en las carpetas, no se si me faltará algo. He ido añadiendo lo que me pedía el sphere cada vez que lo arrancaba y me decía que le faltaba un archivo, añadía ese archivo. No sé si necesitaré algo más :s

Muchas gracias por tus prontas respuestas

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Ludgan el Jue 24 Mar 2011 - 18:59

Borra el contenido de tu carpeta de SCRIPTS, descargate esto :http://nightly.prerelease.sphere.torfo.org/files/sphereNightlyScripts.tar.gz
Y el contenido de ese archivo, ponelo en la carpeta SCRIPTS
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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Jue 24 Mar 2011 - 19:05

Muchisimas gracias Ludgan!! Ya va!!

Perdon por mi ignorancia sobre sphere, es mi primer intento de crear un server en local xD. Gracias a todos!!

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Mr.H el Jue 24 Mar 2011 - 19:46

Gracias a vos por darle un poco mas de vida al foro Smile...

Cierro ?
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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Vie 25 Mar 2011 - 0:51

Si cierra cierra xD

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Mar 29 Mar 2011 - 2:04

Bueno ya que el tema no esta cerrado aprovecho para preguntaros una duda. Me baje los archivos que me puso ludgan: http://nightly.prerelease.sphere.torfo.org/files/sphereNightlyScripts.tar.gz

Bien hasta ahi bien, el server me va correcto y tal. Pero ahora intento crear una piedra de clanes (guildstone) y no me deja hacer nada con ella, ni darle doble click ni nada. No se si tengo que tocar algo o que, si pudieses echar una mano a este iniciadisimo en sphere de nuevo os lo agradeceria.

Un saludo

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Lethal el Mar 29 Mar 2011 - 5:45

Abri el archivo spheretables y descomenta las lineas que contengan la carpeta "stones".

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Mar 29 Mar 2011 - 18:38

Venian descomentadas las líneas, creo que son 3 y son estas:

scripts/stones/
scripts/stones/guilds/
scripts/stones/towns/

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Lethal el Mar 29 Mar 2011 - 23:45

Amudiel escribió:Venian descomentadas las líneas, creo que son 3 y son estas:

scripts/stones/
scripts/stones/guilds/
scripts/stones/towns/

Subime el code de la guildstone.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Mar 29 Mar 2011 - 23:54

Supongo que será este (archivo sphere_guild_dlg_create.scp). Si no fuese este dime cual es y te lo subo enseguida! xD:

Código:
///////////////////////////////////////////
/// Script feito por Coruja //////////////
/////////////////////////////////////////

[DIALOG d_guild_create]
10,10

resizepic 0 0 02422 500 300
dhtmlgump 25 20 450 25 1 0 <DEF.CENTER>GUILD MENU
dhtmlgump 25 60 450 60 0 0 As you are not a member of any guild you can create your own by providing a unique guild name and paying the standard guild registration fee.
IF !(<ISITEM>)
 dhtmlgump 25 135 120 25 0 0 Registration Fee:
 dtext 155 135 0481 <dDEF0.Guild.RegistrationFee>
ENDIF
dhtmlgump 25 165 120 25 0 0 Enter Guild Name:
resizepic 155 160 0BB8 320 26
dtextentry 160 163 315 21 0481 1 Guild Name
dhtmlgump 25 191 120 26 0 0 Abbreviation:
resizepic 155 186 0BB8 320 26
dtextentry 160 189 315 21 0481 2
button 415 217 0F7 0F8 1 0 1
button 345 217 0F2 0F1 1 0 0
button 20 260 <QVAL (<TAG0.IgnoreGuildInvites>)? 0D3 0D2:0D2 0D3> 1 0 2
dhtmlgump 45 260 200 30 0 0 <DEF.I>Ignore Guild Invites

[DIALOG d_guild_create BUTTON]
ON=1
IF (<isempty <ARGTXT[1]>>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 Guild name cannot be blank.
 return 1
ELIF (<isempty <ARGTXT[2]>>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 You must provide a guild abbreviation.
 return 1
ELIF (<eval STRLEN(<ARGTXT[1]>)> > <DEF0.Guild.NameMaxLenght>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 A guild name cannot be more than <dDEF0.Guild.NameMaxLenght> characters in length.
 return 1
ELIF (<eval STRLEN(<ARGTXT[2]>)> > <DEF0.Guild.AbbrevMaxLenght>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 An abbreviation cannot exceed <dDEF0.Guild.AbbrevMaxLenght> characters in length.
 return 1
ELIF !(<Guild_IsNameAvaible <ARGTXT[1]>>) || (<Guild_CheckProfanity <ARGTXT[1]>>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 That guild name is not available.
 return 1
ELIF !(<Guild_IsAbbrevAvaible <ARGTXT[2]>>) || (<Guild_CheckProfanity <ARGTXT[2]>>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 That abbreviation is not available.
 return 1
ELIF !(<ISITEM>) && (<SRC.FINDLAYER.layer_bankbox.RESCOUNT.i_gold> < <DEF0.Guild.RegistrationFee>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 You do not possess the <dDEF0.Guild.RegistrationFee> gold piece fee required to create a guild.
 return 1
ENDIF
IF (<ISITEM>)
 REMOVE
ELSE
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 <dDEF0.Guild.RegistrationFee> gold has been withdrawn from your bank box.
 SRC.FINDLAYER.layer_bankbox.CONTCONSUME i_gold <DEF0.Guild.RegistrationFee>
ENDIF
SRC.SYSMESSAGE @,,1 Your new guild has been founded.
SERV.NEWITEM i_guildstone
NEW.P=5374,1079   //Green Acres
NEW.NAME=<ARGTXT[1]>
NEW.ABBREV=<ARGTXT[2]>
NEW.Guild_AddMember <SRC>,1
NEW.JoinAsMember <SRC>

ON=2
IF (<SRC.TAG0.IgnoreGuildInvites>)
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 You are now accepting guild invitations.
 SRC.TAG0.IgnoreGuildInvites=
ELSE
 SRC.SYSMESSAGE @,,1 You are now ignoring guild invitations.
 SRC.TAG0.IgnoreGuildInvites=1
ENDIF

[EOF]

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Lethal el Miér 30 Mar 2011 - 2:04

del item.

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Re: Ayuda server local

Mensaje por Amudiel el Miér 30 Mar 2011 - 3:16

Código:
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// This file may be freely edited for personal use, but may not be distributed
// in whole or in part, in any format without express written permission from
// Menasoft & Partners.  All donations and contributions
// become the property of Menasoft & Partners.
//****************************************************************************
// FILE LAST UPDATED: 14-March-2007
VERSION=0.56b

[ITEMDEF i_stone_mover]
ID=i_virtstone_1
WEIGHT=1
VALUE=0
NAME=stone teleporter
CAN=0

ON=@Click
if (<link.isitem>)
    if (<link.type> == T_STONE_GUILD )
          message "guildstone teleporter"
        message <link.name> <qval (<eval strlen(<link.abbrev>)>) ? [<link.abbrev>]:>
        return 1
    elif (<link.type> == T_STONE_TOWN )
         message "townstone teleporter"
        message <link.name>
        return 1
    endif
endif

message "stone teleporter"
return 1

ON=@ClientTooltip

if (<link.isitem>)
    if (<link.type> == T_STONE_GUILD )
          src.addcliloc 1041054
        src.addcliloc 1070722, <link.name> <qval (<eval strlen(<link.abbrev>)>) ? [<link.abbrev>]:>
        return 1
    elif (<link.type> == T_STONE_TOWN )
         src.addcliloc 1070722,townstone teleporter
        src.addcliloc 1070722,<link.name>
        return 1
    endif
endif

src.addcliloc 1070722,stone teleporter
return 1

ON=@Dclick
if (!<link.isitem>)
    src.sysmessage This teleporting object can not determine what stone to teleport.
    remove
    return 1
endif

if ((<link.type> != T_STONE_GUILD ) && (<link.type> != T_STONE_TOWN ))
    src.sysmessage This teleporting object can not determine what stone to teleport.
    remove
    return 1
endif

if (<cont.uid> != <src.findlayer(layer_pack).uid> )
    src.sysmessage That must be in your pack for you to use it.
    return 1
endif

if ( !<src.isgm> && ( <link.masteruid> != <src.uid> ))
    src.sysmessage You must be the master of the guild to use it.
    return 1
endif

if ( <link.tag0.stonesys_moveruid> != <uid> )
    src.sysmessage This teleporting object can not determine what stone to teleport.
    return 1
endif

link.removefromview
link.p = <src.p>
link.update
remove
return 1

ON=@Destroy
if (<link.isitem>)
    if ((<link.type> == T_STONE_GUILD ) || (<link.type> == T_STONE_TOWN ))
        link.tag.stonesys_moveruid =
    endif
endif

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Amudiel
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